سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهاجرت

برای شما هایی که میخواهید از ایران بروید...

 

کار در کانادا

مهاجرت کاری به کانادا:

مهاجرت کاری به کانادا – وکیل مهاجرت در خصوص کار در کانادا

در حال حاضر با توجه به شرایط کشور کانادا و استرالیا افراد زیادی متقاضی کار در این کشور ها می باشند که شرایط آن در ذیل بیان شده است :

 در این نوع ویزا افراد متفاضی را بر حسب تحصیلات ، تجربه کاری ، معلومات زبان انگلیسی یا فرانسه می سنجند و به عنوان مقیم دائم کانادا انتخاب می شوند. امتیاز بندی های مربوط به این مهارت ها در جدول ذیل بیان شده

است :

تحصیلات

25 امتیاز

مهارت در زبان انگلیسی یا فرانسه

24 امتیاز

تجربه کاری

21 امتیاز

سن

10 امتیاز

درخواست کار از کانادا

10 امتیاز

قابلیت سازگاری

10 امتیاز

 حداقل امتیاز برای اخذ این نوع ویزا 67 می باشد .

البته شرایط اخذاین نوع ویزا در ایالت های مختلف کانادا متفاوت می باشند وایالت کبک برای ارائه این ویزای شرایط خاص خود را دارد

این شرایط عبارتند از :

  • درک رسمی که نشان می دهد دولت کبک شما را پذیرفته است.
  • برای سیتی زن شیپ و مهاجرت درخواست جداگانه لازم است.
  • معاینه پزشکی
  • عدم سوء سابقه
  • پول کافی

لازم به ذکر است که مهاجرت به کشور کانادا از طریق ویزای کار به جهت پروسه ی کاری طولانی و زمان بر و به علت تقاضای زیادی که در این زمینه وجود دارد ( که حداقل حدود 3 سال به طول می انجامد ) قطعاً گزینه مناسبی برای مهاجرت نمی باشد  . بهتر است که برای مهاجرت کاری خود کشوری را انتخاب کنید که در کمترین زمان ممکن پروسه مهاجرتی شما صورت گیرد ، چراکه در رابطه با مهاجرت و به خصوص مهاجرت کاری به کشور های مختلف ، تغییر قوانین بسیار مشهود است . چنانچه مستحضرید در مهاجرت از طریق ویزای تخصص،  در اغلب موارد در لیستی مشاغلی های که از جانب سفارت ارائه می گردد ، یکسری از مشاغل حذف می شوند و این موضوع  در امر مهاجرت خلل ایجاد می نماید ؛ خاطر نشان می کنیم که در چند سال گذشته اشخاص بسیاری برای کانادا اقدام نموده اند و در بسیاری  از مواقع با تغییر قانون رو به رو شده اند.

به طور کلی پیشنهاد می شود با توجه به شرایط سخت و ویژه کشور کانادا قبل از هر اقدامی با وکلا و مشاورین زبده مشورت نمایید.



[ جمعه 94/2/18 ] [ 5:57 عصر ] [ jastinwatson ]

نظر

 

برترین دانشگاه های آمریکا

(مهاجرت تحصیلی به آمریکا ، تحصیل در دانشگاههای آمریکا ، وکیل مهاجرت به آمریکا ، اخذ مدرک تحصیلی در آمریکا ، بهترین دانشگاههای آمریکا ، پذیرش دانشجوی بین المللی در آمریکا را از ما بخواهید ، شما در موسسه حقوقی ملکپور با بهترین وکیل ایران در ارتباط خواهید بود )

برترین دانشگاههای آمریکا :

همانطور که میدانید هر ساله اشخاص بسیاری جهت استفاده از فرصت ادامه تحصیل در آمریکا اقدام می نمایند و بدنبال اخذ پذیرش از دانشگاه های برتر این کشور میباشند . چرا که بدیهی است فارغ التحصیلان از دانشگاه های برتر آمریکا قادرند به راحتی جذب بازار کار شوند و به استناد مدرک معتبر اخذ شده از این دانشگاه ها در مراکز عالی و مشاغل پر درآمد مشغول به کار شوند .

به استناد جدیدترین رتبه بندی دانشگاهها ، در میان دانشگاههای آمریکا بالاترین رتبه ها مختص دانشگاه پرینستون در جایگاه اول ، دانشگاه هاروارد در جایگاه دوم ، دانشگاه ییل در جایگاه سوم ، دانشگاه کلمبیا در مقام چهارم و دانشگاه استنفورد در مقام پنجم و….میباشد .

از میان دانشگاههای معتبر آمریکا ، اطلاعات مربوط به دانشگاه های هالت و بوفالو که از جمله دانشگاه های معتبر امریکا می باشند ، به تفصیل خدمت شما توضیح داده میشود :

دانشگاه هالت :

این دانشگاه در سال 1964 توسط Arthur D.Little school of management به عنوان مؤسسه آموزش مدیریت که شرکتی برای آموزش مدیران کسب و کار و business میباشد تأسیس شد .

نخستین مرکز این دانشگاه در بوستون (آمریکا) و سپس سایر مراکز در سانفرانسیسکو(آمریکا) ، لندن (انگلیس) ، دبی ، شانگهای (چین) ، و دو مرکز گردشی در نیویورک و سائوپائولو تأسیس شده است .

دانشگاه هالت در بین 1% از تاپ ترین و برترین business school های دنیا قرار دارد .در رتبه بندی تخصصی اقتصاد و MBA تمام وقت جایگاه 31 ام را داراست .در رتبه بندی جهانی MBA مالی این دانشگاه در رتبه ی 57 قراردارد .

در رتبه بندی تایمز رتبه ی 10 را برای کسب و کار بین المللی ، تجربه ی بین المللی و فعالیت بین المللی دارا میباشد .

اخذ پذیرش تحصیلی و ویزای تحصیلی آمریکا تخصص ما در مؤسسه حقوقی ملک پور میباشد . شما میتوانید جهت اخذ اطلاعات دقیق تر در رابطه با نحوه پذیرش از دانشگاه هالت ، با متخصصین ما در موسسه حقوقی ملک پور تماس حاصل بفرمایید .

مقطع کارشناسی :

شرایط پذیرش برای کارشناسی در دانشگاه هالت شامل 12 سال تحصیلات ابتدایی و متوسطه  که با معدل 3.0 در 4.0 در مقیاس درجه بندی آمریکا یا مدارک کشورهای غیر از آمریکا ( در صورتی که با معادل سازی ، این مدارک با استانداردهای آمریکا تطابق داشته باشند ) . طول دوره ی برنامه ی تحصیلی مدیریت کسب و کار در هالت برنامه ای 4 ساله است .

مقطع کارشناسی ارشد:

در این مقطع دانشگاه رشته هایی از جمله بازاریابی بین المللی ، مدیریت امور مالی ،  کسب و کار بین المللی و کار آفرینی اجتماعی را ارائه می نماید .

دوره های کارشناسی ارشد در هالت بصورت تمام وقت ، برنامه ای یکساله میباشد و به شما این فرصت را میدهد که برای تحصیل در سه منطقه از شش مرکز جهانی هالت اقدام نمایید و با مشاهده ی اقتصادهای به سرعت در حال رشد جهان ، شیوه های کسب و کار بین المللی را بررسی نموده و با شیوه های آن آشنا شوید .

MBA اجرایی :

MBA اجرایی در این دانشگاه برنامه ای بصورت پاره وقت طراحی شده است که مختص افراد حرفه ای میباشد ؛ افرادی که مایلند به منظور افزایش اعتبار و دانش خود تحصیلاتی در زمینه چشم انداز بین المللی داشته باشند.

MBA اجرایی با MBA تمام وقت متفاوت است و درجه بالایی از انعطاف پذیری را برای طیف گسترده ای از نیازهای دانشجویان داراست.

برنامه ی درسی که بیش از دو سال میباشد اجازه میدهد فرد به دنبال کسب مدرک خود به طور حرفه ای مشغول به کار شود و این  دوره ی پاره وقت اجازه میدهد مدیران تنها بمدت دو روز در ماه را به دور از شرکت و دفتر خود بگذرانند .

همچنین MBA یکساله یکی از جدیدترین دوره ها با برنامه ریزی خاص در این دانشگاه اجرا و ارائه میگردد.

دانشگاه بوفالو ( UB  ) :

در رابطه با موقعیت جغرافیایی بوفالو اینگونه میتوان بیان نمود که : در منطقه ی رودخانه و آبشار نیاگارا واقع شده که یک منطقه ی شهری بزرگ با ترکیبی متنوع از جوامع و شخصیتهای متمایز و چشم اندازی غنی از زندگی را داراست .

این دانشگاه دولتی برتر در تحقیقات فشرده و یک عضو از انجمن دانشگاههای آمریکا میباشد . به عنوان بزرگترین مؤسسه در درجه ی پژوهش ، فعالیتهای خلاقانه و تأثیرگذار روی افراد در جهان است .دانشگاه بوفالو در میان 64 دانشگاه دولتی در سیستم نیویورک جامع ترین مؤسسه میباشد .

بیش از 100 رشته در مقطع کارشناسی و نزدیک به 300 برنامه ی تحصیلات تکمیلی و حرفه ای در این دانشگاه ارائه میشود .

هرساله جمع کثیری از فارغ التحصیلان این دانشگاه جذب بازار کار در امریکا می شوند و میتوانند از این طریق در جهت اخذ اقامت امریکا اقدام نمایند .

سه شعبه ی این دانشگاه در بوفالو و حومه ی امهرست .

مدیریت UB در ایجاد سیاست برای تنظیم اولویتهای دانشگاه و تحصیلات و امور مالی ، بسیار حرفه ای عمل مینمایند و برای برنامه های تحقیقات ، آموزش و یادگیری حمایتهای لازمه را انجام میدهند .

در راهنمای مجله ی سالانه ی ” بهترین کالجها ” اکنون رتبه ی UB در میان 10 دانشگاه برتر در در سراسر کشور آمریکا برای دانشجویان و فارغ التحصیلان با حداقل بدهی می باشد .

UB رتبه ی سوم در میان دانشگاههای دولتی و رتبه ی نهم در میان دانشگاههای دولتی و خصوصی

 ایالات متحده میباشد .

در رتبه بندی مجله ، UB به عنوان یکی از بهترین دانشگاههای ملی در ایالات متحده متمایز شده است . این دانشگاه در علوم مهندسی و کاربردی در رتبه ی 65 میان بهترین برنامه ها و دانشگاههای مهندسی کشور در مقطع کارشناسی و همچنین به عنوان یکی از بهترین برنامه های business و مدیریت در مقطع کارشناسی در رتبه ی 86 از بین بیش از 680 دانشگاه معتبر بالاتر از هر دانشگاه business دیگری در ایالت نیویورک قرار گرفت .

رشته های گوناگونی در این دانشگاه از جمله مهندسی معماری ، هنر و علوم ، دندانپزشکی ،

فنی و مهندسی ، پزشکی و علوم پزشکی ، مدیریت ، حقوق ، پرستاری ، داروسازی و علوم دارویی ،

بهداشت عمومی و بهداشت حرفه ای و خدمات اجتماعی ارائه میشوند .

رشته ی مهندسی معماری :

برنامه های این دانشکده ، آماده سازی جامع برای تمرین و پروانه طراحی شده تا تعهد به خدمات حرفه ای و عمومی را برجسته سازد .

گروه معماری در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ، پیکربندی را معمولأ بدین شکل ارائه میدهد :

4 سال تحصیل در مقطع کارشناسی همراه با اعطای مدرک تحصیلی و 2 سال کار در مقطع کارشناسی ارشد که منجر به دریافت اولین درجه ی حرفه ای معماری می شود .

رشته های فنی و مهندسی :

رشته های ارائه شده در گرایشات ذیل میباشد :

مهندسی هوا و فضا ، بیوانفورماتیک و زیست شناسی محاسباتی ، مهندسی پزشکی ، مهندسی شیمی ، مهندسی عمران ، مهندسی کامپیوتر ، علوم کامپیوتر ، مهندسی برق ، مهندسی فیزیک ، مهندسی محیط زیست ، مهندسی صنایع ، مهندسی مکانیک و …

معیارهای  پذیرش :

پذیرش در این رشته ها کاملأ رقابتی است . عملکرد فرد در تحصیلات دوره ی دبیرستان ، نمرات آزمونهای استاندارد و یک برنامه ی مکمل که بیانیه ها و توصیه نامه ها ی شخصی شما را شامل میشود ، در تصمیم گیری برای پذیرش شما نقش اساسی دارد .

 

رشته ی دندانپزشکی :

دانشکده ی پزشکی و دندانپزشکی بوفالو امکانات اشتغال در بخش علوم سلامت دانشگاه را فراهم مینماید .

فرصتهای آموزشی در 6 بخش در دانشکده ی دندانپزشکی برای دوره های کارشناسی ارشد و تحقیقات دانشجویی در کارشناسی ارشد در آزمایشگاهها ، اماکن پژوهشی و در آخر در کلینیکها وجود دارد که در این برنامه ها گواهینامه های مختلف معادل با مدرک تخصصی به افراد اعطا میشود .

در سال 1892 به عنوان دانشکده ی دندانپزشکی با 46 دانشجو و 10 دانشکده تأسیس شد و تا کنون

برنامه ها و محدوده ی دانشگاه و نام آن را گسترش داده اند به شکلی که تحصیل در این دانشکده به مدارج MS ، DDS و دکتری ، مدارک تحصیلی و همچنین گواهی مهارت در هفت حوزه ی عمل تخصص منجر میشود .

رشته های پزشکی :

در مقطع کارشناسی رشته های مختلفی از گروه پزشکی ارائه میشود شامل :

بیوشیمی ، علوم پزشکی ، بیوتکنولوژی ، فناوری پزشکی ، فناوری پزشکی هسته ای ، فارماکولوژی و سم شناسی .

تمام برنامه ها در این دوره ها رقابتی میباشد و دریافت پذیرش به در خواست کننده تضمینی نیست .

در مقطع کارشناسی ارشد نیز رشته های مختلفی از جمله رشته های علوم تشریح ، بیوشیمی ، بیوفیزیک ،

بیوتکنولوژی ، میکرب شناسی ، علوم اعصاب ، پاتولوژی ، داروشناسی و فیزیولوژی ارائه میشود .

برنامه ی تحصیلی پیوسته و درجه دو برای آموزش و تحقق بخشیدن به نقش بسیار تخصصی در پزشکی

وجود دارد. این برنامه ی درسی یکپارچه (MD/PHD) است که ترکیبی از تجربه تحقیقات فشرده همراه با

آموزش بالینی دقیق و آماده سازی فرد برای کار به عنوان یک پزشک متخصص میباشد .

دوره ی (MD/MPH) به شما اجازه ی کسب MD و مدرک کارشناسی ارشد بهداشت عمومی را در مدت

زمان 5 تا 6 سال می دهد که برای این دوره باید در طول سال دوم از مدرسه ی پزشکی برای پذیرش اقدام نمایید .

شرایط برای پذیرش دانشجویان بین المللی در مقطع دکترا :

-       مدرک کارشناسی برای این اقدام جزو الزامات میباشد .

-       معرفی نامه (ها) از مؤسسات عالی که در آن حضور داشته اید .

-       گزارش نمره GRE

-       توصیه نامه

-       یک نامه ی شخصی بیان اهداف شغلی و تجربه ی پژوهشی و تجربه ی تحقیقاتی بسیار مطلوب

-       تسلط به زبان انگلیسی همراه با مدرک IELTS یا TOFEL



[ جمعه 94/2/18 ] [ 5:56 عصر ] [ jastinwatson ]

نظر

 

معرفی دانشگاه های آمریکا

چگونه در بهترین دانشگاه های امریکا پذیرش بگیریم؟( در این مقاله مطالب بسیار دلنشینی در باب پذیرش در امریکا را به شما یادآور خواهیم شد با محوریت یکی از بهترین دانش گاههای ایالات متحده )

دوره یکساله MBA  (مدیریت اجرایی) در دانشگاه هالت

این برنامه یکساله برتر در جهان برای اولین بار توسط رهبران کسب و کار طراحی شده  است .

اقتصاد جهانی امروز بیشتر به سود کسانی است که می توانند از مرزها عبور کنند و فرهنگ های گوناگون را درک کنند و در زمینه بین المللی فعالیت کنند.

از مزیت های تحصیل در این دانشگاه  این است که این امکان را به شما می دهد که با همکاری اتباع 140 کشور دنیا که در مجموع به 105 زبان سخن می گویند، از کارشناسان آشنا با بازارهای آمریکایی ،اروپایی و کشورهای درحال توسعه بهره گیرند.

این دانشگاه برنامه ای دارد با عنوان پویایی جهانی که در قالب آن شما میتوانید در یکی از شعبه های این دانشگاه در یکی از کشورهای جهان ثبت نام کنید و سپس سه ماه در دو شعبه دیگر دانشگاه درس بخوانید.

برای مثال می توانند در بوستون ثبت نام کنند و سپس از شعبه آن در لندن یا سائوپائولو ، به شعبه آن در شانگهای سفرکنند همچنین می توانندنخست به شعبه سان فرانسیسکو منتقل شوند و از آنجا به دوبی یا نیویورک بروند.

کارکنان دانشگاه هالت افرادی متعهد و با تجربه از افراد حرفه ای هستند که از لحظه پذیرش تا فارغ التحصیلی با شما همراه خواهند بود.

دانشگاه هالت روز به روز رو به پیشرفت است به طوری که در زمره یک درصد نخست دانشگاه های تجارت جهان است.

و د رتبه بندی دانشگاه های اکونومیت ، دانشگاه  هالت در آمریکا رتبه 21 و در سراسر جهان رتبه 31 را در اختیار دارد.

این دانشگاه در رتبه بندی روزنامه فاینشتاین تایمز در زمینه تجارت بین الملل ، پویایی بین المللی دانشگاه های بین المللی و هیئت علمی بین المللی ، جزو 10 دانشگاه نخست دنیا به شمار می آید.

دانشگاه هالت در اتحادیه دانشگاه های نیوانگلند عضویت دارد و معنای این مسئله این است که اگر شما در هر یک از شعبه های این دانشگاه تحصیل کنید مدرک شما یک مدرک آمریکایی به شمار می آید.

از دیگر مزیت های دانشگاه هالت این است که شما پس از فارغ التحصیلی به شبکه فارغ التحصیلان هالت با بیش از 9 هزارعضوفعال   متصل می شوید.

دانشگاه هالت دارای camposes  در بوستون –سان فرانسیسکو – لندن-دوبی-شانگهای-نیویورک-است.

دانشگاه هالت در سال (2013) رنکینگ را در TimesFinacial کسب کرده است.

دانشگاته هالت، در زمینه های گوناگون آموزش بازرگانی پیشتاز است: بازارهای نو ظهور، بازاریابی دیجیتال کارآفرینی اجتماعی و زمینه های دیگر.

شما همزمان با تحصیل در رشته مدیریت پروژه ادامه تحصیل دهید.

به جز رشته،(دوره های یکساله MBA)(MBAYourOne) رشته های دیگری هم در این دانشگاه تدریس می شوند

Mastero of finface-master of international business-ExecutiveMBA-Master of social enter preneur ship – Bacheler of business administ-ration

شما با تحصیل در این دانشگاه می توانید شبکه ارتباطات بین المللی خود را توسعه دهید و تنوع بی رقیب هالس نه تنها در دوستی های بلند مدت و ارتباطات جایی ایجاد می کند  ،تجربه ای دست اول برای کار و فعالیت در محیط های بین الملل ارائه می کند.

برخلاف دیگر دانشگاه های تجاری که مبتنی بر پژوهش هستند، بیشتر اعضای هیئت علمی دانشگاه هالت تمرکز خود را بر سائن عملی گذاشته اند.

برخی از این اعضا در شرکت هایی همچون شرکت مشاعره بازرگانی ملکتری، شرکت کوکا-کولا،بانک کردیت-سوئیس کار کرده اند و برخی از اعضای دیگر ، خود کارآفرین بوده و اختراعاتی به ثبت رسانده اند و طوری که دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی می توانند کار کنند و تجربه لازم را بدست آورند.



[ جمعه 94/2/18 ] [ 5:56 عصر ] [ jastinwatson ]

نظر

تابعیت از طریق ازدواج در کانادا

کانادا دومین کشور پهناور جهان است،بخش زیادی از خاک ان به دلیل سرمای هوا خالی از سکنه است.هر چند کانادا پس از روسیه بزرگترین کشور جهان است اما ایالات متحده امریکا غرب با جمعیت ان تنها حدود یک پنجم جمعیت روسیه می باشد .

نزدیک به 90 در صد از جمعیت این کشور در امتداد مرز جنوبی ان تا فاصله 200 کیلومتری امریکا زندگی می کنند .پر جمعیت ترین شهرهای کانادا،ونکور ، مونترال و تورنتو می باشند .

نزدیکی جغرافیایی این کشور به امریکا سبب شده تا روابط اقتصادی کانادا و امریکا بسیار گسترده باشد به گونه ای که امریکا و کانادا بزرگترین رابطه اقتصادی را در جهان دارند و حجم معاملات این دو کشور با هم از معاملات هر دو کشور دیگری در جهان بیشتر است،آلودگی ناشی از فعالیت کارخانه های آمریکایی در نزدیکی مرز دو کشور یکی از مضرات نزدیکی این دو کشور به هم می باشد .

کانادا منابع طبیعی فراوانی دارد آب و هوای ان سرد و در بیشتر نقاط قطبی است البته آب و هوا در بخش عریض ترین آبشار جهان هم در آبشار نیاگارا در ان قرار دارد.

 تابعیت

تابعیت،اصطلاحی در حقوق بین الملی خصوصی،به معنای عضویت فرد در جمعیت تشکیل دهنده دولت می باشد .

تابعیت در لغت به معنای پیرو و فرمانبردار بودن است و به کسی که عضو این جمعیت نباشد نباشد،اگر چه قیم سرزمین ان دولت باشد،بیگانه یا غیر خودی می گویند .

تابعیت نشان دهنده رابطه سیاسی،حقوقی و معنوی هر دولت،شخصیت حقوقی مستقل است که از چهار عنصر جمعیت و سرزمین و حکومت و حاکمیت مستقل تشکیل شده است و از لحاظ بین المللی دولتهای دیگر آن را به رسمیت شناخته اند.

تابعیت رابطه سیاسی است زیرا از قوانین دولت معین می کند و این التزام به ازای حمایت دولت از مرد است رابطه ای حقوقی است،زیرا در نظام بین الملی و داخلی اثار حقوقی دارد رابطه ای معنوی است زیرا اتباع کشور را از نظر هدفهای مشترک به یک دولت پیوند میدهد و ارتباطی به مکان و زمان مشخص ندارد.

منشا پیدایش تابعیت در زمانها و مکانهای مختلف اینها بوده است،بومی بودن ،پیروی از آیین رسمی_اقامتگاه _قومیت و اطاعت از حاکم در نظام حقوقی اکثر کشورهای جهان ، یکی از راههای اخذ تابعیت کشور دیگر ازدواج است.در نظامات سابق حقوقی ازدواج با یک مرد موجب تحمیل تابعیت می شد برای مثال در نظام حقوقی ایران ودر قانون مدنی آمده مقرر شده که اگر یک بانوئی با یک مرد ایرانی ازدواج کند ، تابعیت ایرانی به آن بانو اعطا می شود و اگر زوج (مرد) خارجی با زن ایرانی ازدواج می کرد ، این ازدواج قطعاً منجر به اخذ تابعیت نمی گردید . لیکن این وضع حقوقی در اکثر کشورهای دنیا تغییر نموده است . اکنون اگر شخصی با یک نفر در کشوری ازدواج کند ، می تواند اقامت کشور مذکور را اخذ کند و پس از مدتی که از اقامت بگذرد ، این اقامت تبدیل به تابعیت می شود .

ازدواج در کانادا

قوانین ازدواج در کانادا بنا به اصل 91 قانون اساسی این کشور در دست دولت فدرال است. با این حال دولت های استانی تا حدودی در این زمینه می توانند دخالت کنند. به طور کلی بجز کسانی که رابطه خطی خونی با یکدیگر دارند یا به عبارت دیگر برادر یا خواهر تنی یا ناتنی هستند، بقیه افراد می توانند با همدیگر ازدواج کنند (چه از جنس مخالف باشند و چه از یک جنس). ازدواج بین دختر عموها و پسرعموها مرسوم نیست ولی منع قانونی ندارد.

افراد اجازه دارد به صورت مذهبی ازدواج کنند یا آنکه به صورت رسمی (یا هر دو). برای ازدواج رسمی معمولاً باید به شهرداری City Hall مراجعه کرد تا ازدواج به صورت رسمی ثبت شود. حتی اگر ازدواج به صورت مذهبی یا رسمی ثبت نشود، اگر دو نفر در قالب زندگی زناشویی  حداقل سه سال زیر یک سقف زندگی کنند یا فرزند مشترک داشته باشند  آن وقت از نظر قوانین موجود شریک زندگی هم محسوب می شوند و کمابیش تمام قوانین مربوط به همسران در مورد آنها صدق می کند. شاید به همین دلیل هم هست که مرتب از تعداد ازدواج های رسمی کاسته می شود چرا که افراد بدون دردسرهای قانونی می توانند شریک زندگی هم باشند.در بخش سنتی جامعه کانادا مرسوم است که بعد از ازدواج خانم ها نام خانوادگی خود را به صورتقانونی به نام خانوادگی همسرشان تبدیل می کنند ولی گویا تمایل به این کار روز به روز کمتر می شود.

در ضمن هنگام تولد فرزندان می توان نام فامیل کودک را به نام مادر یا پدر ثبت کرد و این بستگی به توافق طرفین دارد.قوانین طلاق پیچیده است ولی به طور کلی معمولا باید دو نفر حداقل به مدت یک سال از همدیگر جدا زندگی کنند تا بتوانند برای طلاق اقدام نمایند.

برای اخذ اقامت کشور دیگر از طریق ازدواج معمولاً شخص بایستی یک سری فرم های خاص را تکمیل کند و همچنین عده ای از مدارک را تحویل کند تا بتواند اقامت آن کشور را اخذ کند .در مورد کشور کانادا  هم در صورتی که شما با یک نفر ازدواج کردید که تبعه آن کشور هست می توانید تقاضای اقامت این کشور را داشته باشید ، البته به یاد داشته باشید اقامت با تابعیت فرق می کند ومعمولاً طول مدت دریافت ویزا برای همسر مقیم یا همسر تبعه یک کشور دیگر فرق می کند .

به بیان دیگر اگر فرضاً شما با یک آمریکایی ازدواج کنید (تبعه آمریکا) طول مدت دوره ای که اخذ ویزای همسر طول می کشد حدود شش ماه تا یک سال و نیم است ، لیکن برای شخصی که گرین کارت آمریکا دارد اگر بخواهد همسرش را به آمریکا بیاورد حدود سه تا چهار سال است.

در کشور کانادا هم نظیر آنچه در فوق شرح دادیم فرق می کند که شما با یک تبعه ازدواج کنید یا با کسی که فقط اقامت دارد.

البته در بسیاری از کشورها پروسه برای هیچ یک از موارد (چه همراه برای تبعه و چه همراه برای مقیم) بیش از یک سال نخواهد بود.



[ جمعه 94/2/18 ] [ 5:55 عصر ] [ jastinwatson ]

نظر

 

کار در آمریکا

 کار در آمریکا

متقاضیان بسیاری در سر تا سر دنیا خواهان یافتن کار در کشورهای اروپایی و آمریکا می باشند و حتی حاضرند برای این کار هزینه گزافی نیز پرداخت نمایند تا بتوانند به هدف خود دست یابند و در این مقاله به صورت کامل شرایط عمومی مهاجرت از طریق کاری را بیان خواهیم نمود و در نهایت پیشنهاد ویژه ای با شرایط بهتر برای متقاضیان کار خواهیم گفت.

به طور کلی شرایط یافتن کار در اروپا به این صورت است که کارفرما بر اساس قوانین اتحادیه اروپا می بایست کاری که برای آن احتیاج به نیروی کار دارد به مدت 3 ماه در کشور مورد نظر و 3 ماه دیگر نیز در کل اتحادیه آگهی نماید و چنانچه کسی نبود که این مسوولیت را بپذیرد و کار مورد نظر متقاضی نداشت ، آنگاه وضعیت نیرو های مهاجر خارجی را بررسی خواهند کرد و از بین تعداد زیادی متقاضی با شرایطی که از قبل تعیین شده است ، نیروی کار را انتخاب خواهند کرد.

با توجه به شرایط فوق حتی در صورتی که شرایط کاری هم فراهم شود برای آنکه به شخص متقاضی ویزا تعلق بگیرد و وارد کشور مورد نظر شود می بایست شرایطی فراهم گردد که این شرایط باید از طرف کارفرما به صورت کامل پذیرفته شود و مدارک لازم را جهت اخذ ویزای کشور مورد نظر در اختیار سفارت قرار دهد به عنوان مثال کار فرما باید متعهد گردد که سرمایه کافی جهت ساپورت شخص متقاضی در حساب شرکت را دارا می باشد و همچنین دعوت نامه معتبر نیز ارایه نمایید و پس از بررسی شرایط فوق توسط سفارت و انجام مصاحبه لازم در این زمینه ، امکان اخذ ویزای کاری با افسر ویزا می باشد.

در کشور هایی همانند استرالیا و کانادا و آمریکا که کشور های محبوبی در میان بسیاری از ایرانیان برای مهاجرت کاری میباشند در حال حاضر با توجه به کثرت متقاضیان به سختی شرایط کار را برای متقاضیان خارجی فراهم می کند و اخیرا نیز با مشکل ویزا مواجه هستند و شرایط بسیار سختی را در نظر گرفته است به همین خاطر با توجه به شرایطی که توضیح داده شد در حال حاضر مهاجرت به کشور های فوق از این طریق توصیه نمی گردد.

لازم به ذکر است در میان کشورهای اروپایی و شرایطی که توضیح داده شد ، در بسیاری از کشور های دیگر دنیا همانند آفریقای جنوبی شرایط کار به خوبی فراهم است و سختی انجام کار و ویزا نیز در این کشور قابل حل می باشد که البته شرایط کامل آن نیز در صفحه مربوط به این کشور بر روی همین وب سایت قابل ملاحظه می باشد.

بنابراین با توجه به شرایطی که گفته شد به نظر می رسد که برای فرد متقاضی که در ایران زندگی میکند بهتر است مستقیم برای ویزای کار اقدام نکند و تحت عنوان ویزای دیگری به نام تحصیلی وارد کشور مورد نظر شوند زیرا با این نوع تایپ ویزا همزمان با تحصیل ، فرد متقاضی حق کار نیز خواهد داشت و در صورتی که بتواند کار نیز در آن کشور پیدا نماید می تواند ویزای خود را تبدیل به ویزای کار نماید و این کار چند مزیت خواهد داشت که مهمترین آنها این است که فرد متقاضی خود در کشور مورد نظر می باشد و می تواند به صورت مستقیم جویای کار باشد و نکته دیگر اینکه در حال تحصیل در کشور مورد نظر می باشد و مدرک آن کشور را دریافت خواهد کرد و اصولا کشور های اروپایی تحصیل کر ده های خود را به را حتی از دست نخواهند داد و 90% افراد بعد از تحصیل موفق به یافتن کار می شوند.

همانند ما بقی طرق مهاجرت به اقراد متقاضی همچنان توصیه می گردد که قبل از هر گونه اقدامی حتما با مشاورین و وکلای ماهر در این زمینه مشورت نمایید تا حدالامکان از طریق بهترین راه موفق به مهاجرت شوید و به هدف خود برسید.



[ جمعه 94/2/18 ] [ 5:55 عصر ] [ jastinwatson ]

نظر

<< مطالب جدیدتر :: مطالب قدیمی‌تر >>

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه