سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

ویزای سرمایه گذاری آمریکا (EB5)

کنگره آمریکا در سال 1990 برنامه سرمایه گذاری  را جهت کنترل مهاجرتهای غیر قانونی به آمریکا و نیز جذب سرمایه های خارجی را به تصویب رساند.

این ویزا یک روش به دست آوردن گرین کارت برای اتباع خارجی است که پول را در ایالات متحده آمریکا سرمایه گذاری می کنند.

 جهت دریافت این نوع گرین کارت سرمایه گذاری می بایست  معادل یک میلیون دلار در مناطق مشخص شده سرمایه گذاری نمود. دولت آمریکا بطور موقت و آزمایشی میزان سرمایه گذاری در مناطق محروم با نرخ بیکاری بالا را به میزان پانصد هزار دلار کاهش داده است.

 تعداد 3000 سرمایه گذار خارجی در هر سال می توانند تحت این نوع سرمایه گذاری، گرین کارت دریافت نمایند.

سرمایه گذار می بایست در “مناطق استخدام هدفمند” با بیکاری بالا و یا مناطق روستایی و محروم کشور امریکا مبلغ  پانصد هزار دلار را سرمایه گذاری نموده و برای مدت 2 سال حداقل 10 کارگر آمریکایی به استثنای سرمایه گذار و خانواده درجه اول فرد سرمایه گذار ، شغل ایجاد کنند.

درصورت تایید درخواست سرمایه گذاران خارجی ، به سرمایه گذار و وابستگان آن ها اقامت دائم معتبر و مشروط به مدت دو سال اعطا می شود. سرمایه گذار باید ظرف مدت 90 روز قبل از انقضاء اقامت دائم مشروط، شواهدی مستند بر اینکه سرمایه گذاری مورد نیاز و مفیدی ساخته شده و مشاغل بوجود آمده حفظ شده اند، ارائه دهد.

ویزای سرمایه گذاری پانصد هزار دلاری:

در این نوع سرمایه گذاری، فرد سرمایه گذار از  ابتدا گرین کارت کشور آمریکا را دریافت می کند.  سپس یک پروژه معرفی شده توسط دولت را خریداری می کند و موظف به ایجاد شغل برای 10 نفر به مدت 2 سال است که معمولا بازدهی پروژه ها بین 3 تا 5 سال مشخص می شود. باید توجه داشت که در این مورد از سرمایه گذاری دولت تعهدی در قبال سود یا زیان شما نخواهد داشت.

ویزای سرمایه گذاری یک میلیون دلاری:

در این نوع سرمایه گذاری، فرد سرمایه گذار باید تجارتی را در کشور آمریکا بخرد و همچنین موظف به ایجاد شغل برای 10 نفر به مدت 2 سال است که فرد سرمایه گذار باید در مدت 2 سال اعلام سود و زیان کند که در صورت زیان از کشور اخراج می شود.

از جمله امکانات و شرایطی که می توان برای یک فرد سرمایه گذار برای کشور امریکا در نظر گرفت :

  1. دریافت گرین کارت (اقامت دائم) برای خود، همسر و فرزندان مجرد زیر 21 سال.
  2. داشتن حق انتخاب بین مهاجرت خانوادگی به آمریکا، زندگی و اشتغال به کار در هر نقطه که مورد نظرتان باشد و یا نگه داشتن کار و زندگی در کشور خود در حالیکه فرزندانتان در ایالت متحده مشغول تحصیل هستند.
  3. ورود به خاک ایالات متحده آمریکا در حداقل زمان ممکن
  4. کسب موفقیت های اقتصادی با استفاده از موقعیت ها و فرصت های مناسب سرمایه گذاری در ایالات متحده آمریکا
  1. عدم نیاز حضور روزانه در محل کار و استخدام کارگران از جانب سرمایه گذاران
  2. با توجه به این که به حضور روزانه سرمایه گذار در محل سرمایه گذاری شده از شروط لازم نمی باشد. لذا سرمایه گذار می تواند محل زندگی خود را در هر ایالتی به دلخواه انتخاب نماید.

 برای سرمایه گذاری در کشور امریکا ابتدا بایستی سرمایه گذاری در یکی از مراکز منطقه ای مورد تایید دولت ایالات متحده آمریکا صورت گیرد. فرد درخواست کننده، فرم مهاجرت از طریق سرمایه گذاری را تکمیل کرده و  آن به اداره مهاجرت ارسال کرده و اداره مهاجرت آمریکا ظرف مدت 90-30 روز نسبت به تایید درخواست مربوطه اقدام می نماید.

در آخر، مراجعه به سفارت آمریکا و دریافت گرین کارت موقت برای افرادی که خارج از آمریکا زندگی میکنند. (کسانی که در خود آمریکا زندگی می کنند می توانند شرایط مهاجرتی شان را تغییر دهند و اقدام به گرفتن گرین کارت سرمایه گذاری نمایند). دریافت گرین کارت دائم بعد از 2 سال امکان پذیر است



[ جمعه 94/2/18 ] [ 6:2 عصر ] [ jastinwatson ]

نظر

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه