سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

درباره آمریکا

درباره آمریکا

ایالات متحده آمریکا در نیمکره غربی زمین، و در شمال قاره? آمریکا واقع است. این کشور از 48 ایالت همجوار، و دو ایالت جدا از دیگران (شبه جزیره آلاسکا در شمال شرق قاره? آمریکا و مجمع‌الجزایر هاوایی در اقیانوس آرام) تشکیل شده ‌است. همچنین، در دو منطقه? حوزه? دریای کارائیب، و نیز بخش‌هایی از اقیانوس آرام، جزایر کوچک و پراکنده‌ای وجود دارند که قلمرو آمریکا محسوب می‌شوند، ولی به گونه‌ای خودگردان اداره می‌شوند .

آلاسکا بزرگترین و رودآیلند کوچکترین ایالت در آمریکا می‌باشند. قسمتی از رشته کوههای راکی در غرب آمریکا قرار گرفته ‌است که بزرگترین قله آن در ایالت کلرادو قرار دارد. مرتفع ترین نقطه در آمریکا قله کوه مک کینلی در آلاسکا می‌باشد. رودخانه میسیسیپی بزرگترین و مهمترین رودخانه آمریکای شمالی و چهارمین رودخانه طولانی جهان در آمریکا قرار دارد. این رودخانه که به رودخانه میسوری می‌پیوندد، نقش تجاری و اقتصادی مهمی برای آمریکا دارد. قسمتی از آبشار نیاگارا در مرز بین آمریکا و کانادا قرار دارد و ازجاذبه‌های طبیعی توریستی در آمریکا به شمار می‌رود.

از نظر کل وسعت آب و خاک، آمریکا بعد از روسیه و کانادا، سومین کشور پهناور جهان است (بدون احتساب وسعت آبی، چین دارای مساحت بیشتری از آمریکاست، اما با احتساب قلمروی آبی، چین بعد از آمریکا قرار دارد). به طور تقریبی، کشور آمریکا، شش برابر بزرگ‌تر از ایران، 25 درصد بزرگ‌تر از استرالیا، 35 برابر بزرگ‌تر از انگلستان، 14 برابر بزرگ‌تر از فرانسه، و نصف روسیه است.



[ جمعه 94/2/18 ] [ 6:3 عصر ] [ jastinwatson ]

نظر

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه