سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

ویزای نامزدی آمریکا

یک فرد سیتیزن آمریکا می تواند برای نامزد خود که در خارج از آمریکا زندگی‌ می‌کند اقدام تقاضای ویزای نامزدی که ک1 ویزا نام دارد، کند.

شرایط ویزای نامزدی:

شخصی‌ که در آمریکا است، باید سیتیزن آمریکا باشد.باید با نامزد خود آشنایی داشته باشد و با یکدیگر عکس داشته باشند.باید تصمیم جدی برای ازدواج داشته باشند.هر دو مجرد باشند.ویزای ک1 به شما اجازه میدهد که نامزد خود را به آمریکا وارد کنید. این ویزا به مدت 90 روز می‌باشد و قبل از 90 روز این دو باید با یکدیگر ازدواج کنند. اگر به هر دلیلی‌ این دو تصمیم به ازدواج نگیرند، شخصی‌ که 90 روز ویزا داشته است باید از آمریکا خارج شود.مراحل پرونده گرین کارت بعد از ازدواج شروع میشود و شخص میتواند تا زمان گرفتن گرین کارت خود در آمریکا بماند.شما آزاد هستید که بار دیگر برای ویزای نامزدی اقدام کنید.در خصوص حقوق شما بعد از طلاق در آمریکا برابر قوانین مدنی ایران اگر شوهر شما تابعیت ایرانی نداشته باشد و عقد در آمریکا منعقد شده باشد به نظردر خصوص روابط مالی مانند مهر و طلاق به استناد ماده 963 و 969 قانون مدنی ایران قوانین آمریکا و دولت متبوع شوهر حکم فرماست .

ماده 963 قانون مدنی :اگر زوجین تبعه یک دولت نباشند روابط شخصی و مالی بین آنها تابع قوانین دولت متبوع شوهر خواهد بود . ماده 969 – اسناد از حیث طرز تنظیم تابع قانون محل تنظیم خود می باشند و همچنین برای ثبت ازدواج و تشریفات آن جهت اخذ گرین کارت نیازمند رعایت قواعد و اصول ازدواج برابر قوانین آمریکا ست.هرچند در حقوق بین الملل خصوصی طرفین می توانند با آزادی اراده از قانون کشور دیگری جهت ازدواج تبعیت نمایند.ماده 1001 – مامورین کنسولی ایران در خارجه باید نسبت به ایرانیان مقیم حوزه ماموریت خودوظایفی راکه به موجب قوانین و نظامات جاریه به عهده دوایر سجل احوال مقرر است انجام دهند. .اگر با گرین کارت موقت و یا دائم وارد امریکا شوید و با همسرتان زندگی کنید در مدت 3 سال می توانید سیتیزن شوید ولی اگر با هم زندگی نکنید حتی اگر رسما زن و شوهر باشید باید 5 سال صبر کنید و بعد سیتیزن شوید.

بنابراین اگر گرین کارت موقت دارید حتما باید 2 سال با او زندگی کنید.



[ جمعه 94/2/18 ] [ 6:1 عصر ] [ jastinwatson ]

نظر

 

دسته بندی ویزاهای کشور آمریکا :

دسته بندی ویزاهای کشور آمریکا بدین صورت می باشد :

  • ویزای تحصیلی: در حال حاضر تحصیل در همه مقاطع و در همه سنین امکان پذیر خواهد بود و امکان دریافت ویزا نیز وجود دارد

برای کسب اطلاعات بیشتر برای تحصیل در کشور آمریکا می توانید به صفحه اصلی آن مراجعه نمایید.

  • ویزای کار : در حال حاضر امکان دریافت ویزای H1B  که همان ویزای کاری می باشد در کشور آمریکا وجود دارد اما متقاضی برای کار در کشور آمریکا می بایست حتما Job Offer داشته باشد تا بتواند این نوع ویزا را کسب کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به صفحه اصلی کار در آمریکا مراجعه نمایید.

  • ویزای سرمایه گذاری : تنها نوع ویزای سرمایه گذاری ، با سرمایه 500 هزار دلار خواهد بود که این مبلغ نیز باید به کشور آمریکا انتقال یابد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه اصلی سرمایه گذاری در آمریکا مراجعه نمایید.

  • گرین کارت : این نوع ویزا اصولا به افرادی تعلق می گیرد که یا اقوام درجه یک آنها در کشور آمریکا هستند و یا شرایط لازم برای اخذ گرین کارت همانند ورزشکارانی که مقام قهرمانی دارند و یا هنرمندانی که برنده جاییزه جهانی شده اند و…. را داشته باشند که در فاصله زمانی مشخص شده از طریق سفارت آمریکا می توانند گرین کارت را اخذ کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه اصلی آن مراجعه نمایید.

  • ویزای توریستی :  امکان اخذ این نوع ویزا نیز مانند سایر کشورها ، برای کشور آمریکا وجود خواهد داشت اما در حال حاضر اخذ این نوع ویزا دارای شرایط خاصی شده است که قابل بررسی می باشد.


[ جمعه 94/2/18 ] [ 6:1 عصر ] [ jastinwatson ]

نظر

 

ویزای سرمایه گذاری EB5:

  ویزای سرمایه گذاری در کشور آمریکا، با سرمایه 500000  دلار خواهد بود که این مبلغ نیز باید به کشور آمریکا انتقال یابد و پروسه کاری این نوع ویزا شش ماه به طول می انجامد. یکی‌ از بهترین و مطمئن‌ترین راه‌ها برای ورود و اقامت دائم در آمریکا دریافت اقامت آمریکا از طریق ویزای سرمایه گذاری است. در زیر دلایل بهتر بودن گزینه? ویزای سرمایه گذاریEB-5عنوان شده است:

1- برای دریافت ویزای EB-5 مبلغ سرمایه گذاری از ابتدا مشخص و معین است.
2- میزان وظایف و کارهای محول شده به شخص متقاضی و سرمایه گذار بسیار کم است.
3- محض دریافت ویزا و گرین کارت سرمایه گذاری EB-5متقاضیان شامل تمامی حقوق افراد دارای اقامت دائم در آمریکا از قبیل کار، تحصیل و زندگی‌ را دارا خواهند شد.



[ جمعه 94/2/18 ] [ 6:0 عصر ] [ jastinwatson ]

نظر

 

ویزای کار :

گرفتن ویزای کار در کشور آمریکا یکی از زاههای ورود به این کشور می باشد.اگر فردی در کشور آمریکا از طرف شخص یا کمپانی استخدام شود دولت آمریکا به وی ویزای کاری میدهد.

در حال حاضرشما میتوانید  ویزای H1B  که همان ویزای کاری  کشور آمریکا می باشد  رادریافت کنید.اما متقاضی برای کار در کشور آمریکا می بایست حتما Job Offer  داشته باشد تا بتواند این نوع ویزا را کسب کند. در ویزای کاری به طور مستقیم و قطعی به گرین کارت آمریکا تبدیل نمیشود.لیکن در صورتی که پرونده درستی را ارائه کنید واز طریق حقوق مناسب اقدام کنید،امکان تبدیل ویزا از طرقی به ویزای گرین کارت هم هست.  این ویزا برای مشاغل خاص بیشتر شانس ویزا دارد که در طی زمانهای مختلف این ویزا تغییر میکند.



[ جمعه 94/2/18 ] [ 6:0 عصر ] [ jastinwatson ]

نظر

 

اخذ ویزای EB1 کشور آمریکا :

ویزای EB1 آمریکا

این ویزا که اخیرا دارای طرفداران زیادی نیز می باشد دارای شرایط متفاوتی می باشد که در ذیل به تفکیک به آنها اشاره شده است :

ü      دسته اول = شامل کسانی می شود که دارای توانایی خارق العاده در زمینه های مختلف اعم از علم،هنر،ورزش،پژوهش ودیگر زمینه ها داشته و به صورت مکرر مورد تمجید و تمحید بین المللی قرار گرفته اند و می توانند مدارک لازم دال بر تایید این تشویق را ارائه دهند

ü      دسته دوم = شامل اساتید و پژوهشگران خبره ای می باشد که حداقل 3 سال در رشته تخصصی خود تدریس و یا دارای سابقه پژوهشی می باشند.این گروه از متقاضیان باید در نظر داشته باشند که حداقل 1 سال در یکی از دانشگاه های آمریکا انتقالی داشته و مشغول به تدریس یا پژوهش شده باشد

ü      دسته سوم = شامل مدیران خارجی می باشد که به آمریکا منتقل شده اند.این متقاضیان باید در نظر داشته باشند که حداقل 3 سال قبل از اقدام می بایستی در یکی از موسسه هایی که در آمریکا کار می کنند 1 بار استخدام شده باشند.

شرایط دسته اول

این گروه از متقاضیان ویزای EB1   یا EB-1A نسبت به سایر ویزاها از اولویت استخدام برخوردار بوده ولی دارای شرایط ممتازی می باشد که اهم آن ها این است که احتیاجی به کارفرمای آمریکایی نداشته و می توانند بدون نامه عادی شغل جهت اخذ ویزا اقدام نمایند.همچنین متقاضیان این گروه جهت اقدام می بایستی از 10 مورد اشاره شده در ذیل حداقل 3 مورد را دارا باشند که عبارتند از :

 – مدرک دریافت جوایز داخلی یا بین المللی.

- مدرک عضویت در نهادهای مربوط به رشته خود، که برای عضویت در آنها برخورداری از دستاوردهای ممتاز ضروری است.

- مدرک انتشار مقاله هایی درباره متقاضی در نشریات حرفه ای یا دیگر رسانه های گسترده.

- مدرک داوری متقاضی درباره فعالیت دیگران در رشته مورد نظر، چه این داوری به صورت انفرادی باشد و چه به صورت گروهی.

- مدرک نشاندهنده خدمات علمی، دانشگاهی، هنری، ورزشی یا تجاری در رشته مورد نظر.

- مدرک تألیف مقاله های دانشگاهی در نشریات حرفه ای و رسانه های گسترده.

- مدرک حاکی از نمایش آثار متقاضی در نمایشگاه ها.

- مدرک تصدی مدیریت یا نقشی کلیدی در نهادهای برجسته.

- مدرک نشان دهنده برخورداری از درآمد بالا که نسبت به درآمد دیگران در رشته مورد نظر، بیشتر باشد.

شرایط دسته دوم

این گروه از متقاضیان جهت اخذ green card، EB-1B یا EB-OR    باید درنظر داشته باشند که جهت اخذ این ویزا دو گروه مدارکی را آماده میکنند : دسته اول دانشگاه آمریکایی و دسته دوم شخص متقاضی می باشد. ایشان باید مدارکی را دال بر سابقه کار در رابطه با رشته مورد نظر به مدت سه سال و یا تدریس در دانشگاه به همین مدت ارائه کند.در عین حال وی باید در نظر داشته باشد که تمامی مدارک ارائه شده باید بتواند توانایی ایشان را من باب توانایی فوق العاده  خود نسبت به سایر همکاران را نشان دهد تا بتواند از امتیازات اخذ این ویزا بهره مند شوند.

متقاضی ویزای EB-OR باید مدارکی ارائه دهد که ثابت کند از 5 شرط زیر، حداقل از دو شرط برخوردار است.

- مدرک دریافت جوایز معتبر برای دستاوردهای ممتاز.

- مدرک عضویت در نهادهایی که برای عضویت در آنها، دستاوردهای بزرگ و ممتاز ضرورت دارد.

- مدرک انتشار مقاله هایی که دیگران درباره دستاوردهای علمی متقاضی در رشته مورد نظر نوشته اند و در نشریات حرفه ای متنشر شده است.

- مدرک دستاوردهای علمی و دانشگاهی در رشته مورد نظر.

- مدرک تألیف کتب یا مقالات دانشگاهی (در نشریات پژوهشی که در سطح جهانی توزیع می شوند)، در رشته مورد نظر.

دسته سوم

این گروه مختص متقاضیانی می باشد که می خواهند در یک شرکت آمریکایی مشغول به کار شوند.در واقع این ویزا زیرمجموعه ویزاهای کاری محسوب شده و شرایط به این نحو می باشد که یک شرکت آمریکایی اگر بخواهد کسی را مشغول به کار کند که وی یک شخص خارجی ( خارج از ایالت اتحادیه) می باشد باید مدارکی را مبنی بر رابطه میان این شخص با آن شرکت ارائه دهد.رابطه به این معنی که آن شخص یا به عنوان زیرمجموعه و یا به آن سهامدار یا امثالهم مشغول به کار بوده باشد.



[ جمعه 94/2/18 ] [ 5:59 عصر ] [ jastinwatson ]

نظر

:: مطالب قدیمی‌تر >>

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه