سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهاجرت

برای شما هایی که میخواهید از ایران بروید...

 

ویزای کار آمریکا

متقاضیانی که دارای تخصص حرفه ای با دانش تخصصی بالا و حداقل مدرک کارشناسی هستند و در بعضی موارد خاص مثل داشتن تجربه کاری مستند بدون داشتن مدرک کارشناسی در صورتی که از طرف یک کارفرمای آمریکایی دعوت به کار شوند می توانند تقاضای ویزای کار نمایند. در این نوع ویزا داشتن حداقل مدرک لیسانس تایید شده، و کارفرما باید واجد شرایط بوده و از سوی اداره مهاجرت /آمریکا تایید شده باشد.
در مواردی که فرد متقاضی مدرک کارشناسی نداشته باشد، با داشتن 12 سال تجربه کاری در رشته هایی خاص و توانایی اثبات این ادعا می تواند در خصوص اخذ این نوع اقدام نماید.
این ویزا بطور معمول سه ساله صادر می شود و حداقل مدت زمان صدور این ویزا یک ساله و تا 6 سال قابل تمدید می باشد. همسر و فرزندان زیر 21 سال دارنده ویزای کار می توانند به عنوان همراه کارگر وارد خاک آمریکا شوند ولی اجازه کار نخواهند داشت.
در صورتی که کارفرمای آمریکایی کلیه شرایط اداره مهاجرت را در خصوص درخواست گرین کارت برای نیروی کار خود را داشته باشد. متقاضی می تواند از طریق کارفرمای خود درخواست گرین کارت نماید.و اجازه اقامت دائم در آمریکا را کسب نماید.

درخواست ویزای کار نیازمند داشتن یک کارفرمای آمریکایی(اسپانسر) بوده و اسپانسر یا کارفرما می بایستی فرم نیروی کار انسانی را در وزارت کار  تکمیل نماید. که شامل هزینه های مشمول برای هر سمت خاصی می باشد.

  •       مدت زمان لازم جهت بررسی مدارک یک متقاضی ویزای کار در آمریکا 4 الی 6 ماه می باشد.
  •      مهر ویزای کار به دارنده ویزا اجازه خارج شدن و ورود مجدد به امریکا را در مدت زمان اعتبار ویزا را می دهد.
  •      متخصص خارجی در آمریکا بر اساس ویزای کار می تواند حداکثر تا مدت زمان 3 سال ویزای خود را تمدید نماید.
  •      پس از 6 سال بودن در وضعیت کار ویزای  یک متخصص خارجی می بایستی خاک آمریکا را برای مدت 1 سال ترک نموده و مجددا برای این نوع ویزا اقدام نماید.
  •     آمار تعیین شده تعداد ویزاهای ویزای کار به طور سالانه 65000 فرصت شغلی می باشد.
  •       افراد دارنده ویزای کا رمی توانند به صورت تمام وقت و یا پاره وقت مشغول به کار شوند و می بایستی بر اساس فعالیت های قید شده توسط کارفرما انجام وظیفه نمایند.و اجازه کار با کارفرمای دیگری را ندارند.
  •       مان درخواست و فایل نمودن ویزای H1B اول ماه April هر سال می باشد و آخرین فرصت جهت گشایش فایل بستگی به زمان اتمام 65000 فرصت شغلی می باشد. در برخی سال ها پس از گذشت 3 ماه این تعداد فرصت تکمیل می شود و در سال دیگر ممکن است به مدت 12 ماه این تعداد تکمیل نشده باشد . و این موضوع رابطه مستقیمی با وضعیت اقتصادی در آن سال دارد.
  •    د ر صورت اخراج نیروی کار توسط کارفرما، نیروی کار می بایستی ظرف مدت دو هفته کارفرما و شغل جدیدی پیدا نماید در غیر این صورت باید خاک آمریکا را ترک نماید.


[ جمعه 94/2/18 ] [ 6:2 عصر ] [ jastinwatson ]

نظر

<< مطالب جدیدتر ::

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه